tisdag 16 december 2008

Ugnsomelett.

I går försökte jag få till det med fotona men inte då... inte sjutton lyckades jag inte. Hm... Jag ska kämpa vidare i ämnet och hoppas få till det till slut. Men jag tänkte bjuda er kära läsare på två recept så länge. Denna omelett brukar jag göra till julbordet varje år oftast med champinjonstuvning. Det är ingen smalmat direkt men är det jul så är det... *ler* det sker ju faktiskt bara en gång / år. ok, här kommer receptet:

Vispa ihop;
4 Ägg
2 dl Mjölk
2 dl Grädde
3/4 tsk Salt

Häll allt i en smord ugnsform och grädda i 250*C ca 15 - 20 minuter. Tills omeletten fått fin färg. Receptet är för 4 port. men räcker oftast till flera för man äter ju inte bara omeletten på ett julbord eller hur? Smaklig måltid! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aha - den här omeletten har jag ätit pa nagra av dina och mormors berömda julbord. Mums :-) Hälsiningar Anette

Anonym sa...

Låter jättegott. Måste jag testa snart. *mumsfilibaba*