lördag 24 januari 2009

Här är mitt bidrag till Hoppetossas utmaning nr 2


Detta är inte världens bästa bild men till min ursäkt kan jag säga att jag fotade i kvällslampans sken. Sorry! Men det här är iaf. mitt bidrag!
Till denna Lo har jag använt beige Cardstock från Bazzill som bakgrundspapper,köpt hos Nettans. Sen diverse spillbitar jag hade kvar av papper jag tyckte passade till, och som jag tyvärr inte kommer ihåg vilken sort det var, är det nån som vet vad dom heter så hojta gärna till! dom är iaf. köpt hos Stellas. Papperet till rubriken har jag köpt på panduro, kommer från Karen Maries sortiment, och "Ofärne" har jag skrivit för hand med en ganska så bred kalligrafipenna. Blommor från Prima, utom den gula filt blomman som jag inte vet varifrån den kommer (den största pappersblommans mitt blomma ser ut att vara halv ser jag nu, men som den klantiga fotografen jag är så såg jag inte det i går kväll då jag tog kortet hm... typiskt mej :(, Tagen har jag färgat med Memoriest Mist, å satt ett självhäftande band längst ner + skrivit texten för hand med likadan penna som tidigare, bara att det är smalare text på denna. Den lilla "snutten" med band på tagen är ett pappersssnöre från panduro. Blingisar i svart och mörkgult i hjärtform, sen har jag använt små runda "speglar" en rund dekoration, och små dekorationer av Dress it up. & diverse band. Det var det hela.

Här är Mariantes skiss som vi skulle gå efter;

Kramar

12 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, nä det har inte åskat här vad jag hört. Har varit med om det förr någon vinter men inte i år. Ha en skön kväll... :-)

Anonym sa...

Å här scrappas det för full JÄTTEFINT och LYCKA TILL med utmaningen hos Hoppetossan:) Ja du har kör jag natt skift, dag skift, eftermiddags skift och kvälls skiftet man vill jo inte missa något eller hur:)Mina mediciner som jag tar för att inte har för ont och för att det inte ska krämpa för mycket har tyvärr den biverkning att jag blir speedad i huvudet och har svårt att sova koppla av även om jag är så trött så trött och ork lös men det finns dom som har det bra mycket värre en jag så jag ska inte klaga!!!
Nu har jag kollat min mail och tyvärr jag ser inget från dig !!!! Nu är det så att jag har varit överbelastad med en massa reklam mail och jag kan av misstag ha deeltad det FÖRLÅT!!! Men har du möjlighet att sända det igen så blir jag SUPER GLAD:) Kul att du gillar mitt nya lilla projekt mina väskor det är så himla kul att göra dom, skulle önska att jag var en bättre pedagog så jag kunde lära ut och förklara hur man gör. Jag kan visa hur man gör men att förklara det är jag tyvärr urdålig på! Ja det är riktigt trist att vi bor så långt i från veranda för det är en del personer inklusive DIG som jag så jätte gärna skulle vilja träffa, jag är säker på att vi skulle ha hur kul som helst med våra pyssel prylar:) Kanske någon dag när jag mår bättre så får jag ta mig en Sverige pyssel runda och hälsa på er allihop det skulle vara något det eller hur:) Ha en underbar lördags kväll min vän och sköt om dig, massor med kramis från lilla Inger som snart är redo för natt passet igen:)det blir nog en väska till:)

Anonym sa...

Vilket tålamod att sitta och göra kort,, kan ingenting om scrapbooking :-)
mamma och pappa mår bra, mamma fyller 71 och pappa fyllde 80 i december som var. Dom är pigga och krya så det är full fart på dom båda. :-)
Jag köpte en systemkamera i höstas och det är så himla kul. När jag tar vatten bilderna så använder jag stativ, fjärrkontroll, färgade plastmappar, färgade och ofärgade glas skålar, folie ja allt som jag hittar. :-)
Har fotat insekts bilderna på bloggen med vanligt kompakt kamera,ska snart köpa ett macro objketiv och hoppas få insekterna lite större då utan att beskära bilderna så hårt. :-)
lägger ut länk på coffeebreak när jag fått i ordning den nya domänen, flyttar över bloggen bara så allt finns kvar. :-)
Nu ska vi se vidare på körslaget här :-)

Anonym sa...

Hej Lena!

Scraobooking är något som jag länge har velat göra, men jag tycks aldrig få tid... <:-) Det ser så kul ut, och så FINT det blir!!!

Ja, jag vet knappt hur jag gjorde när jag förändrade färgerna i mitt 365-bidrag. Leker iallafall massor med bildbehandlingsprogrammet, och allt som oftast så uppstår det hux-flux nån häftig effekt när man drar i de olika inställningsreglagen för färger, färgmättnad, ljus, kontrast osv. Jag fick på nåt vis fram den silvriga bilden först, och sen förändrade jag den till guld genom att helt enkelt öka den gul/röda färgtonen i hela bilden. Närmare än så kan jag inte precisera hur jag gjorde... <:-)

Kamilla sa...

ÅÅÅ så fin LO du gjort !!
Jag gillar verkligen färgerna du kompat ihop!
Kraaam kram och ha en härlig helg!!

Kamilla sa...

*skrattar* jo vi är nog tvilligsjälar :D så kul!!
Kraaam igen vännen

Anonym sa...

Vilka mysiga höstfärger du fått ihop och så många fina dekos! Jag ÄLSKAR bling o dina är jättefina!
Måste gå och kojsa nu så jag inte är alldeles utmattad imorrn! Som du vet så har jag ju det jag gör några dar framåt, hehe!
Vad fint det blev med din signatur!

Natti, natti o sov gott min vän!

KRAM!!!

Carina sa...

Hej,Lena!
Roligt att läsa att du tycker om det jag gör.
Moa i handen finns inte som stämpel.De som finns just nu är de som du ser i min blogg.

Jättefin LO du gjort tycker om färgerna och att man kan skriva lite själv.
Bra jobbat!

Kram!

Anonym sa...

Ä dä Kjell som bitit i det fina Ofärnekortet??
Jättefint gjort med stajl...åzzzå beundrar jag gåvorna du fått.
Skaru mä å åka skidor i Ofärne i morrn??? Ja du åker å jag grillar.
Kram från nööörzia

Lene sa...

hallo där.
Nej du behöver inte ha med skissen. jag tyckte bara det hade varit kul för att jämföra.
Kram Lene

Pernol sa...

Vilken jättefin LO du har gjort!!! Du har snygg handstil också!

Lycka till med tävlingen!!!

kramisar

Anonym sa...

Nej , inte har jag missat inte, men utaningen pågår till midnatt idag!
Så jag återkommer när lottningen är avklard!
jag ska allt ta mej en runda å titta på alla fina elster redan i morron!
Ha en härlig söndags em/kväll!