tisdag 30 juni 2009

Vila i frid Mickey!


USCH idag är det ingen rolig dag! :( Klockan 15:00 har vi tid hos vetrinären för att avliva Mickey, han är ju 21 år och åldern har verkligen tagit ut sin rätt på honom. Han blir klenare för varje dag, orkar vara med mindre och mindre, ligger mest och vilar. Här på fotot (som jag tog igår) ligger han och vilar i sin favoritfåtölj! Ibland när han går så vinglar han till, vad det beror på vet jag inte. Men om han plågas så har vi bestämt att nu får det vara nog för hans del, han ska slippa lida mera. Om han lider vet vi inte heller, vi kan ju inte känna hans krämpor. Jag kommer att sakna honom nåt oerhört, jag älskar verkligen denna katt som jag har kännt i 17 år, Mickey är Kjells katt från början och han var 4 år då Kjell och jag träffades. Jag vill egentligen att han ska stanna hos oss resten av våra liv, men som ni alla vet så är ju det omöjligt. Så ni förstår hoppas jag om jag inte tittar in hos er på några dagar, för jag kommer att sörja Mickey jättemycket!
Tårarna trillar på mej, så jag ser knappt dataskärmen. Vi hörs!

Free Signature Generator

Free Signature Generator

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej min vän! Jag tänker på er hela dan idag och vet att det är och kommer att vara jobbigt för er, önskar att jag var hos er den här veckan istället.*KRAM*
Du får tänka att han har haft ett gott och mycket långt kattliv och att ni har älskat honom så mycket ni har kunnat.
Vi får prata när jag kommer till veckan min vän, eller hur?
Hoppas dan går så bra som den kan gå med tanke på omständigheterna och försök att vila mycket så du inte tappar all ork gumman.

Tänker på er ska du veta!!!
Stor KRAM till er bägge från din vän Susanne!

Karina sa...

Bra att ni tog detta belut för Mickey. västa jag vet är att människor håller liv i en sjuk katt för sin egen skull. Och 21 år är en hedersvärd ålder.
Lena jag är din vän i vått och tort, så om inte du vill vara på datorn så behöver du inte det. Jag kommer finnas här som din vän när du känner att du vill prata.
Många Kramar till både dig och kjell,

Carina sa...

Hej!
Förstår precis hur du känner dig.Att ta farväl av en god kamrat och vän är bland det svåraste som finns.Men man måste tänka på djurets bästa och inte vara egoist.Din katt måste ha haft en härlig tid tillsammans med er annars blir man inte så gammal.Han har det härligt nu också.

Ha,det gott och tänker på dig!

Anonym sa...

Hej min goa vän! Hur är det med er? Tänker mycket på er ska du veta och ser fram emot nästa vecka då vi ska ses, ska bli såååå jättekul att träffa dig IRL!!! :-)
Hos oss är det fortfarande lika varmt och igår drog åskan och en stunds ösregn förbi och det var riktigt skönt kan jag säga! Den tryckande huvudvärken och enorma tröttheten jag hade känt hela dan försvann på ett kick när åskan försvann.
Sköt om er nu bägge två så ni är pigga när vi kommer så vi kan hitta på nåt skoj! ;-)

Många bautakramar till dig min goa trollvän från din trollvän i norr!

Lene sa...

hej vännen!
Ja det är sorgligt att måsta ta farvel av en katt man haft så länge och älskar! Men innerst inne så vet Ni ju att det är bäst som sker och kan känna lugn i sinnet när Ni vet att den inte lider längre!
Tänker på dig!
kram lene

Karina sa...

Hej vännen! Hoppas att ni har det bra i värmen. Drick mycket!!!!! Ville bara titta in och önska er en trevlig helg. Gubben min lagar middag och nu är den färdig. MUMS!!!
Kramar Karina

Busan sa...

Hej Lena! Kom precis in på din blogg och såg vad som hänt och vill bara skriva att jag tänker på er. Massor med styrke-kramar till er.