torsdag 5 november 2009

Swap September/oktober

Nu är denna omgången avklarad och alla har fått hem sina kort. Denna gång hade vi två hela månader på oss för att vi skulle hinna med att göra alla korten.
Vi har gjort två kort vardera, ett med: 1 recept på Godis och
ett med: 2-3 recept på snabblagade maträtter. Dom recepten kommer att vara bra att ha i december då det är så mycket annat som ska hinnas med.

Åh så smaskiga recept mmmums fillibabba!! Särskilt godisrecepten förstås. ;)
Alla har verkligen gjort superfina kort så det är en ren fröjd att bara njuta av korten!! :D Jag gillar alla kort och idéer väldigt mycket!! Dom är hur fina som helst! :)
Jag ska väl berätta också att det är sista gången som jag är med i swapen jag kommer heller inte att hålla i "trådarna" längre. Utan nu lämnar jag över allt till Pernol. Lycka till vännen!

En liten varning bör utfärdas här. ;) Räkna med ett megalångt bloginlägg, jag får inte till det med bilderna att få dom sida vid sida. Är det någon som kan lära mig det så tar jag tacksamt emot hjälpen. :) Så jag måste helt enkelt lägga in bilderna en och en, därför blir det ett megalångt inlägg här, jag har försökt att krympa ner texen och låta bilderna tala för sig själva så att ni orkar igenom detta.

Först ut är mitt godiskort,

så kommer Lena J´s,

& så kommer Karina´s,

så kommer Pernilla Mass,

så kommer Lene´s,

så kommer Pernol´s,

så kommer Lisan´s kort med godisrecept,



Här är mitt kort med matrecepten,

Och Lena J´s,

& så kommer Karina´s,

så kommer Pernilla Mass,

så kommer Lene´s,

så kommer Pernol´s,

& sist men inte minst så kommer Lisan´s superfina kort med matrecept.

Nu när ni sett alla så håller ni nog med mig att dom är superfina allihopa!! :)

Kika gärna in i dom andra tjejernas bloggar också!

Drar det lite kort bara om vad jag använt för material,
Till Godiskortet; Cardstock, papper från Best Creation & Spillpapper. Motiv och god jul texten kommer från Karen Marie Klipp. Brads, Photo Turns och Glitterlim. Till siffrorna 24 har jag använt en mall och skrivit med tuschpenna.
Till korten med Matrecepten; Papper från SEI. Glitterlim. Stämpelmotiv från Hänglar & Stänglar. Promarkers. Lite material från Creative Club.

Ha det så bra & ha en trevlig helg alla!

8 kommentarer:

Petra sa...

Sitter och dreglar här nu. Så många goda recept speciellt godisarn. Snart jul, då får man väl unna sej nåt litet.
Önskar dej en trevlig helg Lena.
Kram
Petra

Lena sa...

Ja du Lena. Dom är verkligen fina receptkorten. Jag måste ju tacka dig och de övriga som varit med och gjort så fina kort. Tack för ditt värdskap med, du är värd en vacker ros,helt klart. Ha det gott. Kram Lena

Gertrud sa...

Vilka fina kort ni har gjort. Och inte minst smaskiga recept såklart.Jag hade gärna pysslat i helgen men jobbet kallar, men jag tar igen det nästa vecka. Ha det bra Lena och var rädd om dej. Kram Gertrud

Pernol sa...

Hej Lena!

TACK så jättemycket för dina finfina kort!!! Alla hade gjort sååååå snygga kort!

Det finns ett fotoprogram som jag använder som heter Picknik. Där kan du göra mycket gratis. Men en del måste man betala för. Det står klart och tydligt vad som är gratis. När det står Premium måste man ha betalat in. Om man inte betalat in går det inte att använda Premium. Det är förstås på engelska. Men om du undrar om nåt så fråga mig bara.

Du hittar programmet här: www.picknik.com

Hoppas det var till nån hjälp!
Trevlig helg!
kramelikram Pernilla

Busan sa...

Sååå fint ni alla har gjort!!!! Vad duktiga ni är och så kul att göra!!!! Och snälla goa Lena - tack för din kommentar idag - den värmde massor och jag hoppas du kollat din brevlåda idag... borde finnas något mini till dig idag... Annars får jag förmana brevduvan som skulle leverera till dig idag... Säg bara till om det inte kommer något så får jag göra ett nytt försök vännen!!!! Jag kan ju ha strulat till adressen eller något annat... *rodnar*

Hoppas så du har det bra idag och får en mysig pysselstund i helgen. Tänker på dig ofta än om jag inte hör av mig så ofta... ha det så bra du bara kan!!!
Varma höst-kramar Busan

PS.Håller så med dig - saknar också Lenas blogg-vecka massor!!!! Men jaaa, vi lär bli minst 200 år gamla nu... :D

Anonym sa...

Hej gumsan! Tack för ditt mail idag! Jag mår relativt bra, ungefär som vanligt men den här veckan har det varit sjukt mycket! Hantverkare här varje dag med badrummet som ställer 1000 och 1 frågor till mig hela tiden, suck! Tisdags var det månadsträff i scrapföreningen som jag till sist äntligen var med på men slutade med migrän, så klart! :-( Torsdagkväll var jag till goa Annica och vi pysslade lite.*KUL* :-) Ikväll (fredag) fick jag lov att tillbringa 4½ timme på akuten med T som skar sig på en konservburk vid middagen så de var tvungna att sy, suck!!! Imorrn ska jag in till stan och Pagoni för att köpa bl.a namntags för att stansa namn på.

Dessutom har vi åkt runt och kikat och till slut beställt allt till badrummet. Hektisk vecka med andra ord! Idag blev A dålig efter influensavaccinet som han tog igår.

På måndag kommer både elektrikern, rörmokaren och snickaren samtidigt så då har jag nog fullt upp med att serva dem, tror du inte det!? Hehe!!! Men jag LÄNGTAR tills allt är färdigt och då ska jag fota så du får se slutresultatet!!!

Ska krypa i säng nu. *trött*

Ha det gott vännen och ta väl hand om dig!

Många varma kramar till mitt troll!!!

Pernol sa...

Morgonstund har guld i mund! Eller hur? Jag somnade framför TVn igår i soffan. Vaknade 23.30 och gick sen o la mig i sängen. *skrattar* Sen sov jag sött hela natten.

Jag skrev fel i förra inlägget.
Det ska vara : www.picnik.com

Jag röstade faktiskt på ditt finfina julkort!

Trevlig helg!
kramelikram Pernilla

Lilla Pyssel Inger sa...

Å gisses vad många underbara Swap kort verkligen jättefina måste vara så himla kul med så fina recept kort:)Sen blir man så himla sugen när man läser på dom det är som Petra säger man känner bara hur man dreglar.....
Hoppas allt är bara bra med dig Lena jag har kommit i gång igen och hostan är mer eller mindre helt borta nu så himla skönt!!!! Nu har jag bara mina vanliga plågor som värk, krämpor och skakningar men det är liksom inte alls lika jobbigt nu när man blivet av med dom andra plågorna för det har varit så himla jobbigt! Hoppas du får en riktig kanon helg och sköt om dig, kramis i massor från lilla vännnen Inger:)