torsdag 11 mars 2010

En gul ask


Under min egen utmaning så altrade jag denna ask i utmaningens färger, gult, orange och grönt. Den här asken fanns det en beskrivning till i Magnolia tidningen och jag blev sugen på att göra den genast när jag såg den. Jag har den till förvaring av mina embossingpulver. En perfekt storlek till några småburkar, max 12 små embossingburkar får plats. Till lås har jag en bit kardborreband.

Jösses nu är det snart helg igen, vart tar veckorna vägen?! Är det nån som har ett svar på det? hi hi.

Sussie! Nu får du se till att bli fri från dina njurstenar, vi ska ju ut och roa oss i maj och till dess måste du bli bra så du orkar komma hit. Hör du det nu?! ;)
När jag en gång i tiden gick i skolan, så spelade några skolkompisar i ett band, dom har en återförening nu i maj och det är det Sussie och jag ska gå och titta på här på folkets hus. Den kvällen serveras det en supe och biljetterna har jag redan beställt. Oj så kul det ska bli! Välkommen vännen! :)


7 kommentarer:

Lene sa...

hej vännen!
Ja den är snygg och väldigt användbar!
Jag förstår att du ville göra den!
Kram lene

Lena sa...

Hejsan Lena!
Praktisk ask du har gjort. Man kan aldrig få för mycket förvaring.
Vi får verkligen hoppas att sussie kryar på sig och att ni får en riktigt trevlig helg.
Kramar Lena

Petra sa...

Jättefin ask du gjort. Fint komponerad med färgerna du fick oss att jobba med också. Då får du INTE köpa mer än 12 burkar embossingpulver då min vän. Eller ja, det kan du ju göra så får du altra en låda till.
Klurar lite på att ha en liten utmaning hos mej om nån vecka eller så, håll utkik.
Kram o ha en bra dag.
Petra

Catharina sa...

Vilken smart idè att både göra en ask som är en prydnad och att också kunna använda den.Jag kan lova att det har och kommer att komma hem mycket otroligt fina saker till Nettan.Vi har tex packat upp en del idag.Väntar med spänning för att se om du kanske kommer att lägga en liten order eller två....
Kram Catharina

Unknown sa...

Hej där...Jättefin ask, blev lite full iskratt när jag kom in och såg att du gjort den. Har nämligen själv satt mig för att göra precis samma ask ikväll :) Ifrån precis samma tidning haha.
Fastnade med direkt för den.
Väldigt smart idé att använda den själv till förvaring.
Hoppas att ni får en kanontrevlig och rolig kväll när ni ska på reunion :)
Ska själv på en klassträff nästa Lördag, alla som gick ut 9:an för 25 år sen på grundskolorna i Norrköping är kallade till en träff, det ska bli jättekul och ngt man ser fram emot, en del har man ju faktiskt inte sett på så lång tid.
Önskar dig en trevlig helg och hoppas att solen kommer lysa över oss :)
HA det så gott / Kram kram

Britt-Inger sa...

Jättefin ask, Lena!
Ja, det där med tiden är ju ett fenomen. Och varför går tiden snabbare nu än när man var yngre? Dom säger ju att, har man roligt så går tiden snabbare (det har man känt)...men hade jag inge roligt när jag var yngre då??
Ordet Tiden är ett förunderligt ord med en innebörd som nog ingen kan ta på ;)
Ha en skön helg, Lena.
Kram, Britt-Inger

Anonym sa...

Oj vilken fin ask du gjort och i de härliga färgerna som du fick oss att skapa i! Tack för den utmaningen vännen!!!

Tack för att du har ordnat med biljetterna, ska bli fantastiskt roligt att gå ut och roa oss lite, eller hur?!!! LÄNGTAR!!! :-)

Ja, jag hoppas också att jag ska vara av med stenarna då, det är ju ändå ett tag kvar men man får ju för det mesta alltid vänta länge när det gäller operationer, tyvärr. Men jag hoppas det blir gjort inom de närmaste veckorna, det har de lovat mig iaf.
Har inte mått så bra senaste tiden så därför har jag inte orkat med datorn och knappt ens att scrappa heller. :-( Har haft flera mindre njurstensanfall, varit förkyld och varit sååååå himla trött. LÄNGTAR tills jag får bli piggare igen!!!

Ha en underbar söndag min govän!!!

Kramar i massor från Suss Skogstroll!