fredag 26 mars 2010

Mitt andra fjärilskort till Lenas utmaning

Framsidan på kortet

Insida 1

Insida 2

Den här lilla skönheten heter Julia, hennes farmor ringe till mig för 2 ½ vecka sen och talade om att hon var född. Fotot på den lilla söta flickan är taget av personalen på BB och jag norpade det från landstingets sida på nätet.
Tyvärr lyckades jag inte ta bilderna utan att få blänket på fotot med.
När jag skulle göra kortet så tyckte gubben att jag skulle använda fotot på flickan på framsidan kortet, och varför inte? Det var faktiskt riktigt kul att använda ett foto på ett kort. Roligt var det också att gubben tyckte nåt för en gångs skull. Han är som ni förstår inte särskilt intresserad av mitt pyssel annars. ;) Ha ha ha.
På båda insidorna är det freebees från Carina W som jag använt. Målat har jag gjort med mina promarkers. Utom då bilden med mamman som har bebisen i famnen den skrev jag bara över med hjälp av datorn. Klicka på Carinas namn så kommer ni till henne, där ni kan se och hämta alla vackra bilder som hon ritar och delar med sig av så frikostigt. Tusen tack Carina vännen! :)
Fjärilen på framsidan är utstansad med min Martha Stewart stans och dom på insidan har jag klippt ut från ett mönsterpapper likaså den lilla blomman. Sen har jag haft på stickles på nästan allt så det ska glittra mycket. Dom söta charmsen får jag ju inte glömma att nämna, ser ni dom? En liten sked och en jättefin liten ängel. Söta va? Jo som sagt, kortet ska vara med i Lenas utmaning klicka på namnet så kommer ni dit och kan vara med i utmaningen ni också. Det är bara roligt om det är många som deltar i den. :)

Ha nu en underbar helg alla så ses/hörs vi till veckan igen. ;)

11 kommentarer:

Carina sa...

Hej!
Ditt babykort är så sött.Underbar bild.
Roligt att mina bilder kommer till användning.
De blev kanon!

Lena sa...

Åhhh, Lena vad gulligt detta kortet är. Du har ju verkligen lyckats. Alla sidorna är så fina!
Vilka dekorationer och färger, super!
Vill önska dig med en underbar helg. Här är det vår idag, tjoho!
Kram Lena

Busan sa...

Sååå sött kort och vilken söt liten baby!!! Det är så gulligt och en riktigt varm känsla i hela kortet och mycket glitter är ju ALLTID bra!!! :)
Ja, måste titta in till Carina också för vilka fina bilder - håller med henne - det blev kanon!!! Duktig du är!!!
Här har blivit förkylt nu så nu har jag lagt ner alla tankar på påskkort. Ja, det blir påsk nästa år också så får ta igen det då. Är så glad jag fått ihop ett kort till Lena och hennes utmaning i alla fall och hoppas få ihop ett bidrag till. Dina bidrag är sååå vackra!!!
Ha det så bra du bara kan och krya på dig!!! Hoppas du får lite sol i helgen och att den smälter lite av snön. Här är det snöfritt på alla gångar och så nu och det känns riktigt bra.
Massor med hel-kramar till dig!
Busan

LenA sa...

WOOOW! Helt underbart kort, superfina detaljer och fjärilarna med glitter, sååå fint!
Inte att förglömma lilla Julia...vilken liten sötis!
Kul upplägg med foto!

Ha en riktigt bra helg!
Kram, Lena

Pernol sa...

Jättesött kort!!! WOW säger jag bara!

Blomstansen som jag har använt på äggkartongen kommer från EK Success och heter "Daisy"

Ha det gott!
kramis Pernilla

Lene sa...

Åh Lena det är det vackraste jag sett på länge!
Va kul att få ett sånt kort!
Önskar dig en underbar söndag!
Kram lene

Busan sa...

Hej vännen!
Tusen tack för hjälpen - ja, ska låta dem torka riktigt och skulle det inte gå så får jag prova igen.
Ja, det är så mycket fint jag vunnit och fått av dig och alla så jag är så glad och är så härligt att jag kunnat börjat sitta uppe och pyssla igen trots förkylningen - ja den är lindrig men är ändå en glad överraskning att jag trots den kan sitta lite nu och pyssla!!! :) Har börjat på ett ljuskort nu till Lenas utmaning och det har gått lätt och bra än så länge... ska kanske inte säga för mycket... he he... ;)
Hoppas du har det så bra du bara kan! Vad pysslar du på just nu?
Krya på dig-kramar om du är dålig och varma vår-kramar!!!
Busan

Gertrud sa...

Hej Lena, det är ett helt underbart kort. En liten prinsessa, superidee´ att sätta fotot på framsidan. Jag hoppas din helg har varit bra. Kram Gertrud

Karina sa...

Hej vännen!!! Hoppas att du haft en trevlig helg. Det har jag haft iallafall. Jag har fått en ny dusch och är jätte nöjd. Har börjat på en LO som jag tänkte jag skulle anmäla till Lenas tävling. Har även ett kort. Jag får vänta tills i morgon och fota när det är dagsljus. Ha en fortsatt trevlig kväll.
Kramar Karina

Petra sa...

Fantastiskt vackert kort Lena, och vilken bedårande söt baby. Toppenfint tycker jag att ha fotot på framsidan. Härligt!
Kram
Petra

Petra sa...

Tack goa lilla Lena för det fina påskkortet. Så fint du dekorerat det på insidan också. Toppenfint, så glad jag blev.
Ha det så gott nu, så ses vi på Blåkulla imorgon. Ska vi säga kl. 21.00. Ta med dej nåt starkt till kaffet, det kan vara lite kylig däruppe:).
Kram o Glad Påsk min vän.
Kramar
Petra