måndag 30 augusti 2010

Grattis min vän en dag försent

Hoppas helgen har varit bra för er alla, gubben har jobbat nattskift så jag har haft några mysiga kvällar med pyssel. Det är så härligt att sitta och pyssla när gubben jobbar för då är det lugnt och skönt och man får pyssla i lugn och ro.
Ingen gubbe som tjatar om mat eller annat eller att man ska komma och titta på nåt på TV osv.
Några fler som känner igen sig i det där? hihi ;)

Eftersom jag nu vet att Pernilla "Pernol" har fått fram och sett sitt födelsedagskort, så kan jag lägga ut det här i bloggen. Så här kommer det...


först framsidan såklart,
ser ni? denna gång kom jag ihåg att lägga i ljusen innan jag fotade. hi hi ;)




så här ser insidan ut, bakelsen glittrar faktiskt, även om det inte syns här,




och så har jag satt ett motiv även på baksidan denna gång, och det glittrar det med,



Vi hörs igen om några dar, när julkortet är klart till utmaningen. På onsdag ska jag fara bort en sväng också över dagen bara. Ha det så bra så länge! ☺

14 kommentarer:

Petra sa...

Oh, så fiiiint! Hon måste ha blivit jätteglad Pernol.
Jag ska nog faktiskt lifta det kortet, jag måste ju lägga på ett kol nu så jag snart får köpa nya julpapper. Ja, förresten, gubbar ja, di ska allti underhållas, kan inte va själva en sekund, haha....
Kram o ha en skön måndagkväll.
Petra

Lena sa...

Jo du, här är en till som känner igen det där med gubbar, hi,hi.. Jättesnyggt kort du har gjort till Pernol och vilket arbete du lagt ner på det. Superfint Lena.
Kram Lena

Pernol sa...

Hej vännen!

Tack än en gång för mitt fina teljuskort! För att svara på ditt påstående att jag är tvilling så är svaret nej. Det skiljer 2 år på min bror och mig. Jag är äldre. Vilket i och för sig är konstigare än att vara tvilling. :)

Så kul att jag får följa med er till Nettan! :) Det ser jag framemot!!!

Ha det gott!
kramis Pernilla

Lene sa...

hej vännen!
Jätte snyggt kort, ljuskorten är så vackra!
Hoppas allt är bra med dig!
Kram lene

Lilla Pyssel Inger sa...

WOW WOW WOW vilket fint födelsedagskort du gjort till Pernol så himla snyggt:) Hon måste ha blivit super glad för det:)
Själv har jag en inte provat på teljus kortet själv men det är nog ett måste för det var jättefint:)
Ha det bäst och hoppas att din vecka blir jättebra:) Kramis krmis från lilla Inger vännen:)

Carina sa...

Fint teljuskort! Lite annorlunda än de jag brukar göra. Vi kanske syns en liten stund imorgon. Om jag är piggare kommer jag och säger hej! Vore ju trevligt att träffa dig när du är så nära!! Kramen

Unknown sa...

Hej vännen, Ett kanonfint kort du gjort till Pernol :) Förstår om hon blev glad.. Så härliga stämplar med på kortet. Sen vill jag bara påpeka att den här blomgruppen var jättefin :) så du kan visst hihi.
Jag har nu kommit så långt att mallen till kortet du ville ha ligger i kuvert och på hallskänken så nu har jag bett gubben min att gå ut imorggon bitti och köpa frimärke och lägga det på lådan, här tömmer de posten klockan 10.00 på fm. så jag hoppas du har det på torsdag..
Håller även med om att det går bättre utan karlarna hemma när man pysslar :)
Ha det så gott tills vi hörs igen / Kram kram

pojjo sa...

WOW så snyggt... du är verkligen kreativ :D

Busan sa...

Hej vännen!
Vilket underbart ljuskort du har gjort till Pernol... helt UNDERBART!!! Duktig du är!!! Katten på baksidan är ju bara pricken över i... så himla söt!!! :) *hjärta*
Och känner igen det här med tv och karlar men nu har jag löst det problemet genom att ha pysselplatsen i vardagsrummet vid tv:n. Var första gången idag jag pysslade där och det känns ovant men bra. Mycket mer ljus än på gamla så det känns så bra!
Jag har öppnat en blogg till nu som ska vara öppen. Hoppas kunna vara med i lite tävlingar och så efterhand och hoppas orka med det men får ta det i min takt så hoppas jag det ska gå bra.
Hoppas du haft det bra idag och att du får en fin dag imorgon och en mysig pysselstund snart igen!
Massor med höst-kramar
Busan

Hozzan sa...

Trevligt att träffas i verkligheten igår. Hoppas ni hade fortsatt kul och fick pyssla lite.

Måste försöka mig på att göra ett ljuskort, ditt var jättesnyggt!

Ha en bra dag
/Anna(Hozzan)

Lene sa...

Godmorgon vännen!
Var precis inne hos Pernilla, det var så kul att se alla kort på samma gång!
Vill önska dig en trevlig helg. Ta hand om dig "och gubben" *SKRATTAR*
Kram lene

Catharina sa...

Åh så vackert värmeljuskort som du har skapat igen min vän.Jag måste bara få säga än en gång att det var SÅÅÅÅÅ kul att få träffa dig in real life.Jag lovar att jag ska höra av mig om jag har vägarna förbi dig så att vi kan träffas igen.Fast jag hoppas att vi kanske kan träffas snart igen.Du behöver inte tacka mig för hjälpen hos Nettan för det var inget besvär för mig utan bara roligt att få träffa dig så lång stund som möjligt.Tyvärr så var jag ju tvungen att hämta maken på jobbet så det blev inte så lång stund vi kunde ses.Och ja,det var min vän Mona-Lisa som var hos Nettan och pysslade i onsdags.Hon hör till en av mina bästa vänner.Ha nu en underbart skön helg och många roliga pysselstunder.
Många STORA kramar från Catharina

Curlingmor sa...

Hej undrar hur du gjorde kortet för att få ljusen att vara kvar efterson du inte använde band ? Har du någon beskrivning ?
Kram Nina

Pernol sa...

Hej Lena vännen!

Tack för senast! Det var jättekul att träffa dig igen!!! :) Det var också jättekul att få åka upp till Nettan och handla lite och titta hur hon har det. :)))

Hoppas att du har det bra!
kramis Pernilla