måndag 6 september 2010

Julkort 4 i julkortsutmaningen

Ja nu är denna veckas julkort klart, det gick fortare än vad jag trodde det skulle göra att få det färdigt, men det var tack vare att vi fick veta det redan en vecka innan så jag har ju hunnit fundera på det ganska så länge hur jag ville ha det.
Mitas utmaning till oss denna vecka var minst sagt svår ;) vi skulle ha med beslag, gångjärn, lås och nycklar så jag har gjort mitt bästa för att få med allt.
Jag kom på att jag hade ett graphic 45 papper liggandes med frames, det fick duga som en dörr, låset är delvis dolt under den stooora dörrkransen hi hi, men det finns där, likaså en nyckel.

Det här är toppen tycker jag, att vi får små utmaningar i själva julkortutmaningen, för jag tror knappast att jag plockat fram "jul"kryddorna och använt till korten eller gjort ett helt vitt kort osv. om inte vi fått det som utmaning. Tack Mita!




Ha en jättebra vecka alla! ☺

24 kommentarer:

Mita sa...

Läckert! Nu kommer fler brads till användning igen ser jag som ju var en utmaning i sig för ett tag sen!
Kul!

Lene sa...

Hejsan, va Ni är duktiga, jag har inte börjat funderba än...mmmm
Hoppas allt är bra med dig!
Kram lene

Annelie sa...

Men duu...här snackar vi två själar, en tanke ;)
Jag har också gjort en dörr, kransen ligger på tork och jag tror tom att vi har likadana nycklar & nyckelhål :D

Håller med dig, jag tycker också att det är perfekt med utmaningarna. Man får tänka till lite och göra lite utanför det man brukar. Jättekul!
Kram!

Anna-Karin sa...

Jättefina kort! Kul med dörr och dörrkrans!

Lena sa...

Du har lyckats kanonbra med ditt kort Lena. Det glimmar så fint om kransen och själva iden med en dörr, super!
Jag håller med om utmaningen helt och hållet. Jättebra för en annan som lätt blir enkelspårig och gör likadana kort oftast. Så det här är bra för mig. Ha en bra vecka själv. Kram Lena

Unknown sa...

Hej hej, ett jättefint julkort som vanligt hihi..
Kransen var jättehärlig och håller med LenaJ glimmar så fint..
Kikar in en lite snabbsväng då det får bli sängen strax...
Ha det så gott / Kram kram

Catharina sa...

Wow vilket häftigt julkort.det är klart annorlunda med gångjärnen och så men det är alltid kul när man blir utmanad att göra något som man inte skulle ha gjort i vanliga fall.Måste säga att det är effektivt också att få alla julkort gjorda redan nu,så att man slipper stressen sen,vilket jag alltid får .Borde nog absolut försöka tillverka iallafall några julkort redan nu.
Jag kan se att du redan har använt dig av de nyinköpta julpapperet.visst är det fint.jag har också lagt på mig ett gäng så att jag inte riskerar att bli utan.det är verkligen "ha"begär efter dessa papper.
ha det nu så gott min vän!
Kram Catharina

onkis sa...

Vilket underbart julkort du har gjort.

Petra sa...

Många kluriga utmaningar, detta är en av dem. Jag tror jag får svårt att få ihop det, var likadant med det julkortet vitt på vitt, det var också jättesvårt.

Men du har gjort ett helt underbart kort och lyckats få med det hele. Skönt att få lite julkort fixade nu så vi slipper stressa seN:).
Kram
Petra

frubards pysselkök sa...

Så himla läckert!
Utmaningarna verkar få igång tankeverksamheten på er...
Det har varit lite körigt här, men ska försöka få ihop ett mail under helgen.

Ha det så gott...

Kramar i massor // Kikki

pojjo sa...

det blev ju hur läckert som helst :D

Lilla Pyssel Inger sa...

Jag är jätteimponerad av alla dessa fina Julkort som dyker upp det ena efter det andra:) Detta julkortet var också jättesnyggt jag gillar:)
Å lilla jag har inte ens börjat med mina julkort har liksom inte känt mig motiverad till det en!!!!
Men får lite panik när jag tänker på hur många det blev förra året och hur många jag bör fixa i år så det är nog dags att börja snart!!!!!
Ha det så jättebra och hoppas allt är jättebra med dig, kramar från lilla Inger vännen:)

Britt-Inger sa...

Hallå där!
Måste först tacka för din röst och komplimanger på tårtan :) det värmde!
Och synd att det inte fungerade att träffa dej hos Nettan, men det var ett farande fram och tillbaka till Umeå flera gång, möten och dyl. Så orken tog slut när äntligen man fick stanna upp....Men det kommer väl fler tillfällen eller hur ;)
Så mycke fint du gjort under det att mitt bloggande legat nere, väldigt mycke snyggt!!! Och nu är det jul igen ;)
Ha det gott så länge.
Kram, Britt-Inger

Lisan sa...

Du är toppen duktig som håller på med dina julkort redan. Jag ska till Pysseltagen igen imorgon och har sett att dom har fått hem lite nya julpapper så kanske slår jag till med några jag med. Ja nu när mina swap för september är klara så hinner jag kanske med ett julkort med. Hoppas att allt är bra med dig, kramis från Lisan

Hozzan sa...

oj vad duktig du är som redan kommit ig´ång med julkorten. Superfina.

För att svara på din fråga om katterna så nej det var inte mina katter. Däremot kunde ni nog höra vår stiliga jämthunds kille Hozz skälla ibland.

Ha en bra dag

Pernol sa...

Hej vännen!

Ett riktigt läckert kort har du gjort! Jag har inte gjort mitt kort än. Tro hur det kommer att se ut?

Hoppas att allt är bra med dig?!
Ha en underbar helg!
kramis Pernilla

Pysselmadame sa...

Supersnyggt :) Har sett att fler har börjat göra julkort. Nu börjar jag känna mig stressad :)
Önskar dig en trevlig helg och sköt om dig. KRAM Lena

Lene sa...

Vill önska dig en trevlig helg!
Kram lene

Busan sa...

Tänk att du fick ihop den svåra utmaningen från Mita och så snyggt och läckert och juligt sedan också - WOW!!!
Skrattade så när jag läste dina kommentarer och rodnade också... mitt minne med vem jag fått pyssel ifrån är nog sämre än vad jag hoppas på och jag skriver nog fel av vem jag fått sakerna av många gånger är jag rädd... *rodnar*... men själva tanken är i alla fall god och jag försöker trösta mig med det.
Och jag kommer så klart och hjälper dig och städa... du skulle bara veta hur gärna jag velat det!!! Men, ska jag vara ärlig låter det mycket mysigare att kunna ha mer saker framme men det kan jag inte med våra busar till katter och inte nu när jag har det i vardagsrummet heller... så känns lite som påtvingad ordning och därför värmde det att du tyckte det var sådan ordning... hi hi...
Har tänkt hälsa på dig flera dagar men har kommit annat ivägen men är så glad att äntligen kunna titta in till dig. Hoppas du får en mysig pysselstund snart igen och ska bli så roligt att se vad ni får för utmaning av Mita nästa vecka och se vad du gör då.
Tack för att du finns vänner och sprider så mycket glädje!!!
Massor med höst-kramar
Busan

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig Lena vännen och trevlig söndag på dig:)
Vad du är snäll som lämnat så fina ord till mig på bloggen, jag blir så GLAD och det värmer mycket:) STORT TACK SNÄLLA DU:)
Nu har jag faktiskt provat på något som jag inte gjort förut och det är små söta fågelholkar:) Det var jättekul att prova på och det blir nog flera ha ha ha:)
Lycka till med dina julkort och ha en toppen vecka som kommer:) Massor med kramar från lilla Inger vännen:)

Lisan sa...

Bara en liten snabbtitt i höst regnet som faller för fullt i Skåne. Sitter och små pelar lite och njuter av allt dint ni lägger ut på era bloggar. Så mycket man skulle vilja göra med inte får tid till...drömma kan man iallafall. Ha det så bra, kramis från Lisan

Kimsan sa...

Härligt julkort!!

Åsa sa...

Hej vännen!
Har helt glömt bort att svara på din fråga (tror jag i alla fall... *rodnar*) och du har så helt rätt i att den Magnolia stämplen med Tilda som blåser hjärtan är min favorit stämpel som jag får begränsa mig att använda för att inte tjata ut den... hi hi... Men till headerna på bloggarna var jag bara TVUNGEN att ha den... hi hi...
Hoppas så att du har en bra dag. Hinner inte med som jag skulle önska här men imorgon hoppas jag kunna lägga ut något nytt på bloggen. Håller på med lite pyssel till presenter som kommer så småning om. Ligger efter med att visa det jag gjort på bloggarna men det kommer!!!
Ska in med Smulan idag så håll tummarna är du snäll!!!
Hur är det med dig? Hoppas så att du har det bra och att du snart får en mysig pysselstund igen!!!
Massor med höst-kramar till dig!
Busan

Lilla Pyssel Inger sa...

God morgon på dig Lena vännen:)
TUSEN TUSEN tack vad roligt att du gillade fågelholkarna, tycker själv att dom blev bra:)
Dom var lite pillriga men mycket roliga att göra:) Har gjort två till ha ha ha en som är lite söt med spets och så och en med lite flera detaljer på men med höst som inspiration:)
Jag bara älskar detta höst maja papper så håller på med annat också med detta papper:)
Ha det bäst själv och hoppas att du har det bra och mår bra:)
Massor massor med kramar från lilla vännen Inger:)