måndag 1 november 2010

Födelsedagskort till några i släkten

Några i släkten har fyllt år under oktober, närmare bestämt 3 stycken.
Först ut var min systerdotter Anette som fyllde i början på månaden. 
Detta kort skickade jag till henne...



insidan ser ut så här...




Sen var det hennes mans tur att fylla år och eftersom Jeremy är engelsktalande så tiggde jag åt mig några
stämpelmotiv med engelsk text av en bloggvän.
Jag har så dåligt med engelska textstämplar själv, jag måste nog skaffa lite såna också.
Detta kort fick han...



Insidan... han gillar katter,
och som tur var så hade jag ett sött motiv med just dom sötnosarna som passade till födelsedagen. 




Den siste att fylla år denna månad var min svåger som älskar motorcyklar,
och han är även stolt ägare av en sådan.



Eftersom han även gillar bilar och har en sådan (dock av nyare modell än denna hi hi)
så fick det bli en bil på insidan av kortet.


Vilken otrolig tur jag har som har er bloggvänner som jag får så många fina stämpelmotiv av. Tusen Tack! ☺
Hoppas ni får en underbar vecka, alla ni som tittar in här! ☺
Själv ska jag fortsätta med mitt julkortspyssel. Vi hörs!

13 kommentarer:

Petra sa...

Superfina kort, motorcykeln blev min absoluta favorit.
Kram o ha det gott.
Petra

Lene sa...

Åh så snygga kort! Du har varit jätteduktig!
Jag gillar också motorcykeln den är häftig!
Kramizar från Lene

Pernol sa...

Jättesnygga kort! Motorcykeln blev även min favorit.

Ha det bäst!
kramis Pernilla

Lilla Pyssel Inger sa...

Å Lena vännen vad du har varit jätteflitig och gjort många underbara kort:)Riktigt snygga och jag är säker på att dom blev mycket uppskattade också:) Håller klart med dom andra, kortet med motorcykeln är en klar favorit hos mig med:)
Ha en underbar måndag kväll och vecka och var rädd om dig:) Massor med kramar från lilla vännen Inger:)

Lena sa...

Vad bra du har lyckats Lena att få till dina kort. Att göra till män är så svårt. Men du har lyckats superbra. Fina insidor gör du alltid och dom ser verkligen arbetade ut. Ha det gott. Kram Lena

Catharina sa...

Hej vännen,
Visst är det roligt när man kan glädja sina nära och kära med ett hemmagjort kort på födelsedagen.Jag har själv haft det lite lugnt nu ett tag på den fronten men jag har 2 st som fyller år imorgon iallafall.

Hoppas att du har haft en skön helg och att du har haft tid för lite pyssel iallafall.Själv har jag pysslat en del med några jultags som jag håller på med och så har jag gjort 2 st grattiskort.Tur att det är mörkt ute på kvällarna så man ändå inte kan vara ute så mycket för då kan man pyssla med gott samvete istället.Min älskade ungdomar har skollov denna vecka så jag kommer att ge mig lite tid till dem också.Det är väl kanske inte så många år till som man har dem hemma så det är bäst att passa på.

För övrigt så ska jag ta mig en tur upp till Nettan imorgon eller nästa dag.jag vet från ganska säkra källor att hon fått hem en del nytt.
Ha nu en underbart bra fortsättning på veckan och tack vännen för alla fina saker som du skickar via facebook och mail till mig.Det värmer ända in i hjärtat och tom ner i mina frusna fötter.
Många stora kramar från Catharina

Britt-Inger sa...

Himmel vad man har arbetat..Sååå, mycke snygga kort med massor av detaljer:)
Ha det gott idag och resten av veckan.
Kram, BI

Camillas Kreativa sa...

Åh så fina kort du gjort, mkt välarbetade :o)
Höstkramar
Camilla

Åsa sa...

WOW WOW WOW!!!!! Vilka UNDERBARA kort du har gjort!!! Du är så duktig vännen!!! Allt är så snyggt komponerat och arbetat och genomtänkt... riktigt riktigt snygg färgläggning också. Dessa kort måste ha blivit mycket uppskattade. *hjärta*
Är så glad för dina kommentarer - de värmer så och jag blev så glad att du gillade korten. Håller med dig att det har ju ingen betydelse egentligen om det är gamla stämplar bara man tycker om dem och de håller och de verkar ju faktiskt hålla ganska bra. :)
Är så lycklig för de sista dagarna, att jag blev bättre så vi kom iväg på det roliga i helgen och att jag vann hos Pernol... vilken tur-gumma jag varit i år!!! Jag som aldrig brukat vinna... men 2010 har helt klart varit ett år då jag tagit igen det! :) Är så fina saker och jag blir så glad när jag ser allt fint. Har använt en hel del av det jag vann hos dig men är inte riktigt klar med det än men det kommer så småningom på bloggen - du lär inte missa det! :)
Ha det så bra du bara kan och hoppas du inte mår alltför dåligt i denna väder, regnar här.
Massor med kramar och hoppas du får en mysig pysselstund snart igen!
Busan

Lene sa...

hej Lena vännen!
Jag är bara tvungen att svara på detta med en gång, hoppas du får ett glatt skratt!!!!
Jag har använd ett kakfat att skära linjen efter, har tyvärr ingen dies som kan skära på "fel" håll, vilket man måste för att inte få ett hål i pappret!
Testa, du har helt säkert något med en snygg kant!
ha det bäst min vän!
Kram lene

Annelie sa...

Superfina allihop, men jag gillar (såklart ;) ) det rosa bäst :D
Men det klart, motorcykelstämpeln är ju riktigt snygg..! Tur att jag inte behöver välja ;)
Ha en fortsatt fin vecka,
Kram Annelie

Inger Harding sa...

Wowwww kjempefine kort du har gjort Lena!!!
Alle er virkelig flotte!!
Ha en fortsatt fin uke og takk for hyggelig besøk i bloggen min :)

♥ klem, Inger

pojjo sa...

Hej och tack för dina goa kommentarer :D
Stämplarna finns att köpa hos Altheasmix nu och hon har fraktfritt om man köper över 200kr så passa på *ler*