onsdag 17 augusti 2011

My garden

Hejsan! Här kommer veckans DT alster för Altheas mix.
Det är en dubbel layout, egentligen är det två layouter gjorda efter samma skiss som hör ihop.
Skissen hittade jag i en scraptidning som jag köpte i våras, jag har bara vridit på den lite till den ena Lo'n.
Jag minns inte vart mönsterpapperet kommer ifrån det köpte jag för flera år sen, det har bara inte blivit använt förrän nu. Jag hade även färgad cardstock hemma, men en vit prickig cardstock hittar du hos Mita, sen har jag använt mig av knappar från You do i form av små och söta djur, band, spets, samt diverse blommor.




I morgon ska jag åka på en dagstur till Gävle, jag ska självklart titta in på Biltema och köpa bl.a deras dubbelhäftande tejp (den är kanonbra att ha när man altrar bl.a.) sen hoppas jag hitta övningskörnings skyltar också, som jag ska ha till några dies förvaringar som jag ska göra. Vi ska inte på någon shoppingtur egentligen utan vi ska till svärfar, men biltema SKA jag in på och så ska jag in på Jula och hälsa på min systerson, som jobbar där. Det ska bli kul att åka ut en dag. :-)

Mitt allra varmaste tack vill jag säga till er som lämnar så goa kommentarer efter er, det glädjer mig nåt oerhört ska ni veta. :-) 

Ha det så jättebra allihopa! :-)


18 kommentarer:

Carina sa...

Superfina LO´s, kram

onkis sa...

Två underbara LO:s,
härligt dom passar tillsammans.
Ha en resa i morgon.

Anonym sa...

NICE JOBS

I invite you to my new blog.
The perfect gift. http://trabajoartesano.blogspot.com

Åsa sa...

Så härligt det låter att ni ska till Gävle! Håller alla tummar, tassar och tår här att vädert håller och blir bra också! ♥
Dina LO:s är så vackra... tycker massor om dem och nog tycker jag din trädgård ser ut att vara perfekt! :) Måste njuta lite till av dem nu!
Ha det så bra du bara kan och ha en jättefin dag imorgon!
Massor med kramar
Åsa/Busan

bili sa...

Så fin LO, ser ut som blommorna på fotona blommar vidare ut utanför. Mycket vackert. kram bibbi

Lene sa...

Hej vännen!
Underbara LO. Du är så duktig Lena som gör så fina DTalster!
Kram lene

Lena sa...

Hejsan!
Fantastiskt vackra Los du har gjort. Så fint med alla blommor och djur runt fotografierna. Ha en trevlig dag i Gävle. Kram Lena

Margareta sa...

Underbart läckra LOs!!! Du kan verkligen det där!
Synd att jag inte är hemma i Gävle - men du kanske gör en ny tripp
till mässan första lör an i oktober!?! I så fall ses vi!
Ha en trevlig Gävletur! Kram!

Marita Johansson sa...

Vilka jättefina LO:s
Kram

Lisan sa...

Jätte fina Lo´s, precis som alla skriver. Texten är med bra, får jag nog sätta på mina tr'dgårdsfoto med. Hoppas Gävle turen går bra, kramis Lisan

Annelie sa...

Å de här gillade jag, jättefina är de med alla blommor!
Hoppas att ni har en riktigt trevlig utflykt idag!
Kram Annelie

Pernol sa...

vilka jättesnygga layouter! Så kul att de hör ihop. Layouterna längre ner är också jättefina. Kondoleanskortet är vackert. Det är bara tråkigt att du måste skicka ett sånt.

Ha en skön helg!
kramis Pernilla

Ann-Charlotte's blogg sa...

Hej Lena!
Så fina LOs med alla vackra blommor och så fin trädgård du måste ha, gillar hur du vridit på din skiss så de blir makar till varandra (kan man säga så) du förstår säkert vad jag menar.
Jätte läckert, blir alltid imponerad av Er som
gör LO eftersom jag själv inte kan.
Kramar Ann-Charlotte

Åsa sa...

Hej Lena-vännen!
Tänker på dig idag och hoppas ni har det superbra! ♥
Här är marken imorgon så fick bli en tidig blogg-runda denna veckan för mig. Har försökt göra inlägg men det funkar inte på min blogg idag... mysko. Ja, hur som helst ska jag försöka hitta kattleksaker på marken, ibland undrar jag varför för de gillar ju ändå bäst papperskassar och gratis-kartonger, men jag hoppas väll att någongång hitta någon leksak som de ska gilla! :) Blir bara ett försök vart år och det är just på marken... hi hi... och skam den som ger sig! ;)
Hoppas du har det så bra du bara kan och får en mysig helg också med fint väder så du kan njuta av sensommaren!
Massor med kramar till dig!
Åsa/Busan
PS. Så somriga LO:s... de är helt UNDERBARA!!! ♥

pojjo sa...

Härliga färger och underbara dekorationer :D

Lilla Pyssel Inger sa...

SÅ FINT DU HAR SKAPAT Lena vännen du går från klarhet till klarhet när det gäller det kreativitet:) Du ska vara super nöjd med ditt resultat:) Gillar dina LO´s mycket vännen:)

Hoppas allt är bra med dig!

Önskar dig en jättetrevlig fredag och helg:)

Ha det bäst och massor med kramar från din lilla vän Inger♥:)

Christina V. sa...

Lena your LOs are very very nice and cute. They are all a garden! I love all the details that you have put on them. And the photos reveal an adorable garden too.
Thank you so much for the link of the tutorial. Many thanks for thinking of me. Take care and have a wonderful week! Love from Greece!

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej och god morgon på dig bästa Lena vännen:)

Kul att du gillade min "Tutorial" det tok lite tid och lite jobb med det men det är "ni" värda:)
Lycka till med din ask:)Jag lovar dig den är inte svår och jag är helt övertygad om att du fixar en egen snygg ask galant :)

Jag har haft en supertrevlig och mysig helg har varit i väg på sommarfest med mycket god mat och trevligt sällskap:)

Önskar dig en jättetrevlig måndag och vecka och ha det bäst:)

Massor med kramar från Lilla Inger vännen ♥:)